Op Bestecasinobonussen.nl kan je informatie terugvinden over de geschiedenis van Craps, de spelregels, strategieën en termen die vaak gebruikt worden. Het zal ook mogelijk zijn om gratis Craps uit te proberen zodat je de regels beter onder de knie krijgt.
Wil jij niet helemaal afreizen naar Las Vegas voor dit spel? Dan zit je bij ons goed! Je kunt vanuit je luie stoel meteen terecht op de Craps tafels en zowel gratis als met echt geld gaan spelen.
Basis spelregels Craps
Craps speel je tegen het huis. Je kunt weddenschappen plaatsen op de inzetmogelijkheden op de tafel en probeert te raden welk aantal ogen met de dobbelstenen gegooid wordt. Normaliter is een van de spelers de âshooterâ die de dobbelstenen gooit. Het kan intimiderend overkomen wanneer je als beginnende speler de shooter bent en dus de dobbelstenen moet werpen.
Het lijkt wel honderden weddenschappen te hebben en ook de termen die voorbij komen zal je niet direct snappen. Het voelt als een vreemde taal en het tempo is veel te snel, waardoor je geen vragen kunt stellen. Toch zullen wij je proberen dit dobbelspel op een zo makkelijk mogelijke manier uit te leggen zodat jij zelf ook eens Craps kunt spelen met meer basiskennis.
Ook moet er minimaal één inzet geplaatst worden op bijvoorbeeld de Pass Line of Donât Pass Line of één van de overige inzetmogelijkheden. De shooter zal vijf dobbelstenen overhandigd krijgen van de dealer die aanwezig is. Nu kan hij twee dobbelstenen uitkiezen en vervolgens ermee gooien. De overige drie dobbelstenen worden teruggegeven aan de dealer. In het echt zullen de dobbelstenen altijd goed nagekeken worden.
Elke ronde bij Craps heeft twee fases. Dit zijn de âCome Outâ en âPointâ. Om een ronde te starten zal de âshooterâ één of meerdere âCome Outsâ gooien. Een Come Out is een aantal ogen van 2, 3 of 12 en zal de speelronde laten eindigen voor spelers die een inzet op de Pass Line hebben geplaatst. Zij zullen hierbij hun inzet verliezen. Een Come Out met een aantal ogen van 7 of 11 zal resulteren in een winst voor de Pass Line. De shooter zal de dobbelstenen blijven gooien tot hij een 4, 5, 6, 8, 9 of 10 gooit. Dit zal de âPointâ worden.
Vervolgens zal er een fiche met âONâ erop weergegeven geschoven worden naar de Point en wordt de tweede fase van de ronde gespeeld. Als de shooter nu nog een keer de Point gooit dan zal dit resulteren in een overwinning voor de spelers met inzetten op de Pass Line. Gooit de shooter een 7 voordat de Point is gegooid dan verliezen de spelers hun inzet en is de ronde voorbij.
Hardways inzetten
Op de Craps tafel zal je ook de Hardways inzetten weergegeven zien. Je kunt inzetten plaatsen op 2-2 (Hard 4), 3-3 (Hard 6), 4-4 (Hard 8) en 5-5 (Hard 10). Deze weddenschappen zijn moeilijk te voorspellen en ze betalen daarom ook meer uit dan een gemakkelijke weddenschap. Hard 4 en Hard 10 betalen 8 keer je inzet uit. Je wint als deze gegooid worden voordat er een 7 of 4 gegooid wordt. Dit zijn weddenschappen waarbij je met de fiches langer op één plek kunt blijven staan. Meerdere speelrondes worden gespeeld totdat één van de Hardways wordt gegooid of een 7 of 4 als waarde.
One Roll
De moeilijkheidsgraad ligt hoog bij een inzet op One Roll. Hierbij plaats je een inzet op 1-1, 6-6, 1-2 of 5-6. Inzetten zoals 1-1 en 6-6 betalen direct 30 keer je eigen inzet uit. Deze inzet duurt maar één ronde dus als hij niet gegooid wordt, verlies je je inzet. De inzetten 1-2 of 5-6 zullen 15 keer je eigen inzet uitbetalen. Verder heb je nog inzetmogelijkheden zoals âAny Sevenâ en âAny Crapsâ. Een Any Seven inzet betekend dat als er een 7 wordt gegooid je meteen geld wint. Deze inzet betaald 5 keer je inzet uit. Any Craps betekend dat als een waarde van 2, 3 of 12 wordt gegooid, je 8 keer je eigen inzet uitbetaald krijgt.
Tips en strategieën
Op onze website zit je ook goed voor handige tips om Craps als een completere speler te gaan spelen. Gebruik de tips tijdens het spelen en begrijp de spelregels beter. Je kunt op deze manier ook gemakkelijker een strategie toepassen en uiteindelijk als gevorderde speler de winkansen vergroten.
De opeenvolgende weddenschappen beginnen met de âCome Out worpâ. Bij de Come Out worp is het tijd om âPass Lineâ weddenschappen te plaatsen. Dit kan je doen door een fiche op de Pass Line te plaatsen. Wanneer je op de âDonât Pass Lineâ weddenschappen wilt wedden, dien je de fiches op de Donât Pass Line te plaatsen. Bij Pass Line weddenschappen wed je op de werper (degene die op dat moment met de dobbelstenen gooit). Bij de Donât Pass Line wed je juist tegen de werper.
Een speler die aangewezen wordt als âShooterâ, zal de dobbelstenen gooien naar een tegenoverliggende tafelwand. Vervolgens wordt er gekeken naar de uitkomst van het aantal ogen van de dobbelstenen. Het aantal ogen van de dobbelstenen zal bepalen wie er wint of verliest. Is de Come Out worp een 7 of 11? Dan winnen de âPass Lineâ weddenschappen en verliezen de âDonât Pass Lineâ weddenschappen. Is de Come Out worp een 2, 3 of 12? Dan wordt dat âCrapsâ genoemd en wint de âDonât Pass Lineâ weddenschap met een 2 of 3. Bij een 12 wint of verliest de speler niets.
Wanneer de Come Out worp een ander aantal ogen is dan 2, 3, 7, 11 of 12, dan zal dit de âPointâ worden. Als de âPointâ nogmaals wordt gegooid voor de volgende 7, dan zullen alle Pass weddenschappen verliezen en de Donât Pass weddenschappen winnen. Als de werper geen punt weet te maken, dan wordt dit âSevens Outâ genoemdâ. Nu geeft de werper de dobbelstenen aan de volgende speler. De kans om te schieten zal met de klok mee rond de tafel worden doorgegeven.
Op het moment dat een âShooterâ met de Come Out worp begint, zal er een plastic schijf met de zwarte kant naar boven en de woorden âOffâ in de hoek van de tafel worden geplaatst. Als de plastic schijf omgedraaid wordt en de witte kant boven komt te liggen, zal er âOnâ worden weergegeven. Dit is pas als er een âPointâ is gegooid. De plastic schijf zal op dat moment op dat punt worden geplaatst. De volgende worp is dus geen Come Out worp.
Je hebt ook âFieldâ weddenschappen. Dit is voor een eenmalige worp en daarbij ga je wedden op dat een van de zeven nummers zal verschijnen. Je hoeft bij deze weddenschap niet te wachten op de âCome Outâ worp. Om hierop te wedden kan je een inzet plaatsen op een van de gebieden waar âFieldâ wordt weergegeven. Op dezelfde manier is het mogelijk om een inzet te plaatsen op de âHard Waysâ.