Al jarenlang is Crazy Time een van de populairste live spellen van Evolution. Daarom vond Evolution het wel een keer tijd voor een nieuwe soort Crazy Time, namelijk: Funky Time!
Funky Time is een live game show met een jaren '70 thema. Je speelt dit spel met groovy bonusspellen en nog veel meer kansen op geweldige multipliers dan bij Crazy Time.
Dit is Funky Time
Het hoofdspel bestaat uit een groot Rad van Fortuin. Het is een DigiWheel. De technologie van Evolution is ook verbeterd en dit hebben ze toegepast in Funky Time!
Dit rad bestaat uit verschillende segmenten. Op de segmenten staan letters van woorden, getallen en bonusspellen. Wil je gaan inzetten? Dan zet je in op de volgende opties: 1, P, L, A, Y, F, U, N, K, T, I, M, E, BAR, Disco, VIP Disco, Stayin Alive.
Op het rad zijn de letters achter elkaar geplakt. Zoals je op de foto ziet staat er dus: PLAY FUNK TIME. Erg leuk bedacht weer van Evolution, om de naam van het spel op deze manier terug te laten komen.

Indeling van het rad
Het rad van Funky Time bestaat uit 64 segmenten. Deze zijn opgedeeld in normale en hogere uitbetalingen, en bonusspellen. Land het rad op ‘1', dan krijg je 1x je inzet. Tenzij er een random multiplier land op ‘1', dan wordt jouw inzet vermenigvuldigd met de multiplier op het segment.
Voor de woorden PLAY, FUNK en TIME, geldt een uitbetaling van 25x je inzet. Als het rad op één van de letters valt krijg jij dus 25x je inzet als je op deze letter hebt ingezet. Eindigt het rad op een letter met een multiplier? Dan krijg je een hogere uitbetaling.
Bijvoorbeeld: Je zet €1 in op letter ‘F', en hier land een random multiplier van 3x op. Het rad stopt met draaien en eindigt op ‘F', dat betekent dat je 25 x 3 x €1 ontvangt! Daarmee win je 75x je inzet (€75) in het basisspel.

En dan heb je ook nog de kans om in te zetten op de bonusspellen. Deze zijn het meest interessant, want de multipliers lopen hier hoog op. De bonus ‘BAR' komt het meest voor op het rad, namelijk 6x. Daarna komt de bonus ‘Disco', deze staat 3x op het rad. ‘Stayin Alive' wordt 2x weergegeven. En ‘Disco VIP' staat één keer op het rad.
De bonusspellen
Naast het geweldige thema en de kleurrijke omgeving van Funky Time, zijn de bonusspellen misschien wel hetgeen wat dit spel helemaal af maakt. Aan de bonusspellen ontbreekt, zoals we van Evolution gewend zijn, niks. De graphics zijn uitstekend. Daarnaast zijn de bonussen erg vermakelijk om naar te kijken, maar vooral om te spelen.
BAR
Het Bar Bonus spel speelt zich af in de baromgeving van de disco club, met een funky robot barman en drie drankglazen waarmee je multipliers kunt verzamelen. Wanneer het spel begint, word je naar de bar gebracht – kies gewoon een van de drie lege glazen. Als de barman vervolgens drankjes inschenkt, worden aan alle drie de glazen willekeurige multipliers toegekend.
Maar de robotbarman heeft nog een verrassing voor je… Een enkele rol zal beginnen te draaien en een extra multiplier onthullen. Deze extra multiplier wordt dan willekeurig toegewezen aan een van de drie glazen en vermenigvuldigt de oorspronkelijke multiplier in dat glas.
Als er een extra multiplier op het DigiWheel stond voordat het Bar Bonus spel begon, wordt die multiplier toegepast na het bonus spel. De multiplier is geldig voor alle drie de glazen, dus alle spelers profiteren ervan.
Het leuke van dit bonusspel is dat je het gevoel krijgt alsof je écht in een bar staat van een club. Alles ziet er heel reëel uit. En de sfeer die erbij komt kijken maakt het af. Gezellig een drankje drinken in de bar van een geweldige discotheek. En dan ook nog eens hele leuke multipliers kunnen verdienen met jouw drankje!
Stayin' Alive
“And we're stayin' alive, stayin' alive…” Wij kregen meteen de disco klassieker van de BeeGees in ons hoofd. Dit bonusspel speel je samen met andere spelers. Het spel heeft een ballentrekmachine met 90 gekleurde ballen en een multiplierladder van 20 niveaus die kan oplopen tot 1000x.
Alle spelers beginnen op het laagste niveau van de multiplierladder (x5). Je hebt vier levens op je teller. Voordat de ballentrekking begint, moet je een teamkleur kiezen: groen, roze of oranje. Hoe hoog je op de multiplierladder klimt, en of je een of meer levens behoudt om in dit bonusspel te blijven, wordt bepaald door de kleur ballen die vervolgens worden getrokken.
- Zwarte bal: STOP-bal. Alle spelers verliezen één leven en blijven op dezelfde plek op de multiplierladder.
- 1-Stap bal: groen, roze of oranje. Is de bal jouw gekozen kleur, dan ga je één niveau omhoog op de multiplierladder.
- 2-Stappen bal: groen, roze of oranje. Is de bal jouw gekozen kleur, dan ga je twee niveaus omhoog op de multiplierladder.
Het spel gaat door totdat er geen levens meer over zijn. Zodra de vierde en laatste STOP-bal wordt getrokken, worden winsten uitbetaald volgens de multiplier die op jouw ladder staat. Ook hier geldt dat een multiplier op het DigiWheel voordat dit spel begon wordt toegekend tijdens het bonusspel.
Disco en VIP Disco
Disco en VIP Disco is in principe hetzelfde bonusspel. Alleen kun je bij de VIP Bonus nog hogere winsten behalen. In beide spellen laat Mr. Funky zijn beste dansmoves zien en verzamelt hij multipliers voor jou op de dansvloer! Disco speel je op een virtuele dansvloer van 37 hokjes met multipliers.
VIP Disco speel je op een grotere dansvloer met 63 hokjes met multipliers. In beide bonusspellen begint Mr. Funky met zijn moves in het midden van de dansvloer. De spelpresentator, in de DJ-booth, draait een miniwiel met acht segmenten die vier richtingen aangeven: omhoog, omlaag, links en rechts. In welke richting het wiel ook stopt, dat is waar Mr. Funky zijn volgende danspas doet. Terwijl hij over de vloer beweegt, verzamelt Mr Funky twee soorten vermenigvuldigers op de dansvloer:
- Gewone multipliers: deze worden toegevoegd aan je totaal verzamelde multipliers. Als je bijvoorbeeld x2 en x10 reguliere vermenigvuldigers verzamelt, wordt je totale multiplier in het bonusspel 12x.
- Vloer multipliers: deze verdubbelen de waarden van vijf willekeurige normale multiplier hokjes op de dansvloer. Deze dansvloer hokjes worden aangeduid met ‘X'.
Elk bonusspel eindigt wanneer Mr. Funky van de rand van de dansvloer valt. Als het Disco of VIP Disco Bonus spel segment een multiplier heeft ontvangen tijdens de basisspin van het DigiWheel, wordt elke reguliere vermenigvuldiger ermee vermenigvuldigd voordat Mr. Funky begint te dansen.