Leeftijdsmelding

Een conflict over een casino bonus. Wat nu?

  • Tips
  • Geschreven door William
  • Geplaatst op 1 mei 2020
Home Artikelen Een conflict over een casino bonus. Wat nu?

Casino bonussen worden gebruikt door online casino's om spelers te belonen of om nieuwe spelers binnen te halen. De ene bonus is nog mooier dan dde andere. Wel zitten er bijna altijd bepaalde voorwaarden aan een bonus.

Wij raden alle spelers dan ook aan eerste even naar de voorwaarden van de bonus te kijken. Zo kun je zelf bepalen of de bonus inderdaad wel zo mooi is en of het loont om deze bonus te pakken.

Wat doe ik als ik een conflict heb over een casino bonus?

Het kan natuurlijk voorkomen dat jij en het casino het niet eens zijn over een bepaalde casino bonus. Misschien betaalt het casino niet alles uit wat ze beloofd hebben? Of wellicht heb jij minder bonus ontvangen dan waar jij recht op had? Er kunnen heel veel redenen zijn waarom jij een conflict hebt over een casino bonus. Hier volgen een paar tips over wat jij kunt doen om het op lossen.

Alle contact altijd per e-mail

Je neemt natuurlijk eerst contact op met de klantenservice. Het is belangrijk eerst het probleem met het casino zelf op te lossen. Het is heel erg belangrijk dat er een kopie is van alle communicatie. Mocht het straks verder gaan dan het casino, dan moet jij aan kunnen tonen wat er gebeurd is.

De makkelijkste manier is om alles per e-mail te doen. Schrijf jouw klacht op in een e-mail en stuur het naar het casino. Bewaar ook alle antwoorden en overige correspondentie. Hopelijk wordt het met de klantenservice direct opgelost. Mocht dat niet zo zijn, dan heb je wel alle bewijsmateriaal in hand.

Wat als het niet opgelost is?

Als je alles hebt geprobeerd en er niet in slaagde je klacht naar tevredenheid op te lossen, dan is het aan te raden om hulp te zoeken bij externe partijen. Je kunt bijvoorbeeld beginnen contact op te nemen met de bron van de promotie die jou uiteindelijk naar dat bepaalde casino gebracht heeft. Je kunt informatie hierover vinden in de promotie e-mail die je ontving, of op de website waar je de bonus vond. Veelal kunnen zij in contact treden met het casino om jou bij te staan in je geschil.

Hopelijk helpt dit jou geschil op te lossen. Maar als je na het nemen van deze stappen nog steeds niet het resultaat hebt waarop je had gehoopt, dan zijn er een aantal alternatieve acties mogelijk. Je kan in contact treden met regulerende autoriteiten, of je kan je beklag doen op verschillende consumenten forums voor online casino´s. Tegenwoordig is een online reputatie heel erg belangrijk. Als je dus openbaar klaagt, dan wordt je vaak sneller gehoord.

Deze casino's zijn betrouwbaar als het op bonussen aan komt

Pay N Play
Prank Casino

Elke donderdag ontvang je 10% cashback

Pak de bonus
Leukste Bonus van 2020
Boom Casino

Ontvang Instant Bonus Rondes (geweldig)

Pak de bonus
Als beste getest
Lucky Days

100% welkomstbonus + 100 free spins

Pak de bonus
Beste Live Casino
BetAmo Casino

€300 bonus + 150 free spins

Pak de bonus
Casino van het jaar!

Klagen bij de GPWA

De Gambling Portal and Webmasters Association (GPWA) is een wereldberoemd forum waar online gokkers hun verhaal kwijt kunnen. Het wordt ook wel de Players Corner genoemd. Het is een online forum waar bezoekers hun beklag kunnen doen, en advies kunnen krijgen van andere spelers.

Dankzij de lange historie heeft het GPWA een enorm groot klantenbestand. Je kan er dus haast zeker van zijn dat er altijd wel iemand is die jou verder kan helpen. Ja zal zien hoe makkelijk het is om iemand te ontmoeten die een contactpersoon heeft in het casino waar jij problemen mee hebt. Iedereen is er om elkaar te helpen. Dus je maakt grote kans het conflict via deze weg op te lossen.

Klagen bij de softwareontwikkelaars

Als je alles al geprobeerd hebt, en niks levert wat op, dan heb je de mogelijkheid om contact op te nemen met de softwareontwikkelaar. Zeker als het gaat om problemen met bonussen en geldopnames willen zij graag weten als er iets mis is. Zij geven casino´s namelijk een licentie om hun slots aan te mogen bieden. Zij hebben dus een grote macht, en ook hun reputatie staat op het spel. Veel ontwikkelaars hebben een player dispute service speciaal om dit soort problemen van spelers op te lossen.

Het maakt niet uit om wat voor een game het gaat. Het kunnen sportweddenschappen zijn, casino games, bingo, of slots. De kans is zelfs aanwezig dat de ontwikkelaar al bekend is met het probleem, omdat anderen ook geklaagd hebben. Zij helpen jou graag bij een conflict, en zullen in contact treden met het betreffende casino om het euvel op te lossen.

Vind de beste bonus met onze vergelijkingstool

Klagen bij de eCOGRA

De e-Commerce & Online Gaming Regulation & Assurance, of eCOGRA, is rond 2010 opgericht door twee grote videoslot ontwikkelaar, MicroGaming en Cassava. Het functioneert als onafhankelijke regulerende instantie voor een nog steeds slecht gereguleerde industrie. Je herkent casino´s die aan de eisen voldoen aan het prestigieuze keurmerk.

Alleen casino's die aan de strenge voorschriften van eCOGRA voldoen, krijgen het prestigieuze keurmerk van het bedrijf aangeboden. De zegel vind je meestal ergens op de startpagina en leest Play it Safe. Het is een van de meest betrouwbare keurmerken in de industrie. Je kan er dan ook vanuit gaan dat het casino legitiem is dat gokken daar veilig is.

Online casino's die tot de eCOGRA groep behoren, hebben ergens op hun site een geschillenformulier. Spelers kunnen dat invullen en opsturen naar het casino. Die zal alles in het werk stellen om een bevredigende oplossing voor het probleem te vinden. Zij volgen daarvoor de richtlijnen die zijn opgesteld door eCOGRA.

Klagen op een online casino forum

Een online forum is meestal de eerste plaats waar een persoon zal kijken wanneer hij of zij geconfronteerd wordt met een conflict over een casino bonus. Helaas is het niet altijd even effectief. Toch het proberen waard als alle andere methodes niks hebben opgeleverd. Het gaat erom dat je gezien wordt door het casino waarmee jij en conflict hebt.

Want, online reputatie is alles voor casino. Als zij zien dat jij op een forum, of sociale media, over hen klaagt, dan zullen zij sneller met jou in contact treden om het op te lossen. Zij hopen dat je daarna weer positief over het casino schrijft. Het kan ook zo zijn dat een casino pissiger op jou wordt, en het nog moeilijker maakt. Je neemt dus een risico als je jouw conflict openbaar maakt. Het is dus alleen aan te raden als de rest niks oplevert.

Ontvang 151 free spins!

Al wat je hoeft te doen om deze bonus in je mailbox te krijgen is je inschrijven voor onze nieuwsbrief met de beste casino bonussen en promoties. 11218 mensen gingen u voor!