Leeftijdsmelding

Wat voor klachten krijgen wij over online casino’s?

  • Nieuws
  • Geschreven door Rick
  • Geplaatst op 20 december 2017
Home Artikelen Wat voor klachten krijgen wij over online casino’s?

Online casino’s; wie heeft er ooit niet gebruik van gemaakt? Het is prettig tijdverdrijf en je kunt er ook nog eens een leuke winst bij pakken.

Er zijn altijd twee typen gokkers; de recreatieve gokkers die het doen voor de fun én de mensen die uit zijn op hoge winsten, die onderzoek doen naar de juiste online casino’s en die met de grotere bedragen spelen. Beide groepen krijgen alle kans om bij online casino’s te gokken, want die zijn in de afgelopen 20 jaar flink toegenomen.

Tegenwoordig kan je wereldwijd al op honderden online casino’s geld inzetten op tal van spellen, videoslots, gokkasten en live casino’s. Dat is positief, maar er zit ook een keerzijde aan. Niet alle online casino’s zijn goed te controleren en ook zeker niet alle online casino’s zijn betrouwbaar. Wat zijn de klachten die bekend worden over online casino’s?

Herken een goed casino

Online casino’s zijn dus talrijk, in diverse talen beschikbaar en de inhoud is ook steeds weer anders. Met het enorme aanbod van online casino’s is het lastig om een betrouwbaar en goed online casino te herkennen. Toch kan je op enkele elementen letten, welke je helpen om de juiste keuze te maken wanneer je op zoek bent naar een online casino om bij te gaan gokken. Wat je wilt is natuurlijk een online casino die je op de juiste manier zal behandelen, die jouw persoonlijke gegevens in vertrouwen neemt en die geldzaken en klachten op de juiste manier zal afhandelen. Waaraan kan je dit herkennen?

  • (Europese) gok licenties; veel online casino’s hebben er tenminste één of meerdere
  • Adequate en ‘problem solving’ klantenservice; let daarbij op de snelle reactie
  • Uitgebreide algemene voorwaarden waar de juiste informatie is te vinden
  • Betaalmethoden en informatie hierover
  • Een solide aanbod van weddenschappen en bonussen; let op de hoogte van de bonussen, want te hoge bonussen kan een indicatie zijn voor onbetrouwbaarheid

Wat zijn onbetrouwbare online casino’s?

Er zijn natuurlijk tal van betrouwbare online casino’s te vinden, maar helaas zijn er ook slechte voorbeelden. Een veelvoud van de klachten die afkomstig zijn van gebruikers zal gaan over de uitbetalingen. Het online spelen met geld brengt natuurlijk risico’s met zich mee, omdat je de aanbieder niet recht in de ogen kunt kijken en je op een virtuele plek aan het spelen bent.

klachten over online casino's
Slechte klantenservice is ook een negatief punt dat je veel zult lezen, vooral omdat mensen met geldzaken voorzichtig om willen gaan en er veel stress ontstaat wanneer er iets mis is. Wat mensen verwachten is adequate en betrouwbare klantenservice. Kijk daarnaast naar de bedrijven achter online casino’s, want dit kan je meer vertellen over hoe betrouwbaar het online casino is. Zoek de bedrijven op, bekijk informatie over de geschiedenis van het bedrijf en lees recensies over de (on)betrouwbare casino’s.

Welke klachten hebben spelers nog meer?

Zoals je leest komen veel klachten dus voort uit een slechte, of geen uitbetaling en een matige klantenservice. Er zijn echter nog veel meer klachten over online casino’s te vinden op internet, voornamelijk binnen de reviews. Een voordeel van deze reviews is dat je als gokker direct een goed beeld kunt vormen over het online, hoewel je je hier ook weer niet blind op moet staren. Goed, welke klachten bestaan er dus nog meer?

Account gerelateerd

Heel veel klachten die je online zou kunnen lezen, zullen hun oorsprong hebben bij het account. Wat mensen bijvoorbeeld vaak overkomt, is dat ze in eerste instantie erg hoge winsten hebben gemaakt en dan bij de tweede grote winst binnen afzienbare tijd een blokkering krijgen op hun account. Vaak staat daar een melding bij zoals ‘Je account is tijdelijk geblokkeerd en wordt onderzocht door onze servers’. Een andere klacht van veel mensen is dat het account niet permanent kan worden gesloten door bepaalde online casino’s óf dat uitbetalingen simpelweg niet worden gedaan.

Klachten over de bonus

Een welkomstbonus is de ideale mogelijkheid voor online casino’s om nieuwe spelers aan te trekken. Veel online casino’s maken de voorwaarden van een bonus echter zo zwaar, dat deze bijna onmogelijk zijn om vrij te spelen voor bijvoorbeeld recreatieve gokkers. Resultaat is dat de bonus soms verdwijnt en daarmee het geld op je account wat je nog over had, of het resulteert in het feit dat mensen zo gefocust zijn op het rondspelen van de bonus, dat ze veel te hoog inzetten en snel al het geld kwijt zijn. De bonusvoorwaarden worden daarnaast altijd in kleine lettertjes aangegeven en klachten zullen daar in veel gevallen betrekking op hebben.

Betaalmethoden

Tot slot komen er veel klachten binnen over betaalmethoden. In Nederland zijn we veelal gewend om met iDeal te betalen. Steeds meer online casino’s bieden deze optie echter niet meer aan en daar komen vooral in eigen land veel klachten over. Methoden als Skrill, Neteller of een CreditCard zijn toch nog minder bekend. Ook het uitbetalen kan met bepaalde betaalmethoden langer duren en dat lijdt eveneens tot de nodige klachten.

Lees klachten of voeg ze zelf toe

Het lezen van klachten over online casino’s kan voor jou als gokker erg handig zijn. Je weet zo waar je rekening mee kunt houden en wat je bij online casino’s mag verwachten. Zijn er bij een bepaald online casino veel klachten over je account of uitbetalingen, dan weet je dat dit online casino minder betrouwbaar is. Reviews met klachten lezen helpt je altijd aan bruikbare informatie over online casino’s die je nog niet kende. Heb je zelf een specifieke klacht over een online casino? Help je mede-gokkers en reageer op onze webiste op de review pagina van het desbetreffende online casino.

Ontvang 151 free spins!

Al wat je hoeft te doen om deze bonus in je mailbox te krijgen is je inschrijven voor onze nieuwsbrief met de beste casino bonussen en promoties. 7339 mensen gingen u voor!