Leeftijdsmelding

Waarom de helpdesk zo belangrijk is?

  • Nieuws
  • Geschreven door Rick
  • Geplaatst op 14 februari 2018
Home Artikelen Waarom de helpdesk zo belangrijk is?

Een onderbelicht onderdeel van elk online casino is eigenlijk de helpdesk, maar die is belangrijker dan je misschien zou denken. Zeker met het oog op de betrouwbaarheid van een online casino is het verstandig je in te lezen in de diverse online casino’s en helpdesk. Wie kan je daar beter voor gebruiken dan andere spelers? Zij hebben de ervaringen al voor je opgedaan en kunnen je dus goed vertellen hoe betrouwbaar een online casino is. Hier lees je waarom de helpdesk van een online casino een cruciale rol speelt.

Online casino’s zijn de laatste jaren bezig aan een enorme opmars. Vandaag de dag gokken zelfs meer mensen in een online casino dan in een fysiek en landbased casino. Binnen de online casino wereld is er enorm veel keuze; het ene casino heeft de hoogste welkomstbonus, terwijl het andere online casino een groter aanbod heeft.

Bescherming van de consument

Een online casino wordt niet zomaar groot; er komt een lange periode van investeren in een goede reputatie bij kijken. Een reputatie opbouwen kan op diverse manieren; je kan een bewezen goed aanbod hebben, hoge quoteringen aanbieden, winst op adequate wijze uitbetalen en tot slot kan je licenties verkrijgen.

Deze licenties van online casino’s worden uitgereikt door zogenaamde Gambling Authorities. Zij beoordelen het spelaanbod en de positie die gokkers bij een online casino innemen. Op die manier oordelen deze autoriteiten of een online casino in aanmerking komt voor een licentie en online casino’s kunnen daarmee bewijzen dat ze over een deugdelijke bedrijfsvoering beschikken.

Waarom de helpdesk zo belangrijk is
Dit is een eerste aanzet om de consument te beschermen tegen onnodige en louche online casino’s. Enkele autoriteiten die licenties uitreiken komen uit Malta, het Verenigd Koninkrijk of België.

De helpdesk

Toch is het systeem van licenties en het aanbod van online casino’s niet altijd waterdicht. Waar hoge bonussen worden beloofd, is het altijd de vraag in hoeverre online casino’s te vertrouwen zijn. En waar geld in het spel is, wil je het liefste dat je volledig kunt vertrouwen op een professioneel online casino die je helpt wanneer dat nodig is. Hoe goed je aanbod van spellen ook is, hoe hoog ook de bonussen die worden uitgereikt; zonder een goede helpdesk krijg je onder de streep vaak toch nog een negatieve recensie als online casino.

De reviews

Heb je ooit al eens aandacht besteed naar de reviews van een online casino? Grote kans dat ook jouw favoriete online casino een vrij lage beoordeling krijgt en dat is 9 van de 10 keer te wijten aan slechte ‘customer service’. Hoe slecht de reviews ook zijn, toch blijven online casino’s met een grote naam veel nieuwe klanten aantrekken. Dat doet je wel afvragen hoe groot dan het belang is van een goede helpdesk.

Feit is dat veel blijkbaar ook afhankelijk is van het aanbod en de beleving van een online casino, terwijl customer service slechts een fractie van de uiteindelijke aantrekkingskracht bepaalt. Maakt het dan uit of je jouw helpdesk wel of niet op orde hebt? In één woord: Ja!

Een helpdesk is zoiets kleins voor online casino’s, maar het kan een wereld van verschil maken als het gaat om klantbeleving en het blijven terugkeren van bestaande spelers. Welke problemen kunnen spelers zoal tegenkomen en waar dien je als helpdesk in te springen?

Problemen met het account

De meest voorkomende problemen van gokkers bij een online casino hebben betrekking op het account. De problemen zijn zelden hetzelfde en iedere klant komt problemen tegen op een ander moment. Dat kan al zijn bij het opzetten van een account, maar ook wanneer je soms zomaar wordt geblokkeerd, bijvoorbeeld wanneer je een keer een ‘te hoge winst’ pakt. Zonder een goede customer service zou je in verwarring blijven en zeker als het om je geld gaat wil je weten waar je aan toe bent. In wat voor situatie kom je als er geen goede helpdesk is? Je blijft hangen op een, voor jou, groot probleem.

Technische problemen

Online casino’s trekken dagelijks zoveel klanten van over de hele wereld, dat het bijna niet te voorkomen is dat er technische problemen ontstaan. Je zult niet de eerste zijn waarbij het spel blijft hangen, volledig uitvalt of waar je geld verliest zonder dat je zelf hebt gezien hoe dat kon.

Ook de mobiele versies van online casino’s hebben nog vaak te maken met technische problemen, waarbij apps uiteraard extra gevoelig zijn. Een helpdesk die spelers vroegtijdig om de hoogte brengt van technische mankementen zorgt ervoor dat spelers terugkomen als je weer online bent.

Onenigheid over geld

Zoals al eerder werd aangegeven speel je bij veel online casino’s met je eigen geld; geld wat je het liefste niet wilt verliezen en al helemaal niet onterecht. Een goede en adequate helpdesk kan zorgen over je geld wegnemen, je actief ondersteunen om (onterecht) verloren geld terug te krijgen óf je uitleggen waarom je geld bent verloren. Vooral geldzaken maken bij spelers altijd veel emoties los en dus is een helpdesk essentieel.

Ongewone activiteiten

Heb je het idee dat andere mensen op je account actief zijn? Tijd om erachter aan te gaan. Het internet is een gevoelige plek en beveiligde systemen kunnen soms eenvoudig gekraakt worden. Wanneer je allerlei gevoelige en persoonlijke informatie aan een online casino koppelt, dan wil je natuurlijk dat dit veilig blijft. Bij een mogelijke hack wil je een helpdesk treffen die doeltreffend en snel actie voor je onderneemt, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over je informatie. Op een helpdesk moet je kunnen rekenen.

Terug boekingen en uitbetalingen

Veel geld gewonnen en wil je geld terugboeken naar je rekening? Dat kan lastig zijn als je de stappen van een online casino niet goed kent. Soms kan het zijn dat terugboekingen bijvoorbeeld langer duren dan verwacht of uitbetalingen blijken volledig te zijn verdwenen. Probeer dit maar eens te regelen met een helpdesk die niet thuis is. Het gaat om je geld en jij wilt een snelle oplossing. Allemaal voorbeelden die laten zien dat de rol van een helpdesk bij online casino’s zeker niet onderschat mag worden.

Ontvang 151 free spins!

Al wat je hoeft te doen om deze bonus in je mailbox te krijgen is je inschrijven voor onze nieuwsbrief met de beste casino bonussen en promoties. 7339 mensen gingen u voor!